Kaj moram vedeti o poslovnem računu?

4

Vsako podjetje za začetek poslovanja potrebuje poslovni račun, na katerega se bodo stekala vsa njegova sredstva oziroma s katerega bo poravnavalo svoje obveznosti do drugih. Slovenska podjetja morajo imeti odprt poslovni račun pri banki s sedežem v Sloveniji (lahko gre za banko v slovenskem lastništvu ali za banko s podružnico pri nas). Prav tako se lahko podjetje odloči, da bo svoj poslovni račun vodilo pri več bankah, pri čemer se seveda povečajo bančni stroški, se pa hkrati zaradi večjega nabora tudi poveča možnost koriščenja bančnih storitev in omogoči nekaj več fleksibilnosti tudi za poslovne partnerje podjetja.

Če imamo poslovni račun odprt pri več bankah, lahko tako na primer primerjamo različne ponudbe za določeno storitev (denimo posojilo) ter se odločimo za najbolj ugodno. Prav tako je našim strankam omogočeno, da izberejo za plačilo račun pri tisti banki, ki jim je najbližje (na primer banko, ki jo uporabljajo tudi sami, ter tako zaradi internega prenosa nimajo velikih stroškov).

Večina podjetij ima  zgolj en sam poslovni račun, saj so z njim seveda povezani tudi stroški. Pred odprtjem računa pri banki se velja o njih temeljito pozanimati – ponekod vam na primer ob odprtju računa omogočijo celo polletno brezplačno vodenje računa, s čimer lahko nekaj malega prihranite. Vsekakor velja preračunati stroške dolgoročno – tako tiste, ki jih pričakujemo redno, kot one, ki se bodo morebiti pojavili zgolj enkrat ali dvakrat letno.

Vodenje računa - stroški

Največ pomeni pri banki njena prilagodljivost, zato velja poslovni račun pogosto odpreti pri kakšni majhni banki, ki je znana po tem, da gre svojim komitentom z veseljem »na roko«, kolikor je le možno. Prav tako je za manjše banke pogosto značilen bolj oseben pristop – vaš referent ne bo imel težave s tem, da vam telefonira in se z vami pogovori, kadar je to potrebno, medtem ko lahko pri velikih in bolj togih bankah pogosto pričakujete zgolj neosebna pisna obvestila po pošti (na podlagi katerih boste morali vi poklicati njih ter se pozanimati, za kaj gre).

Poslovni račun vam mora danes omogočati tudi enostavno elektronsko poslovanje. Elektronsko bančništvo je precej zmanjšalo »birokracijo« znotraj podjetij ter s tem olajšalo delo, saj je pregled nad stanjem, prilivi in odlivi ter čakajočimi plačili povsem enostaven, poleg tega pa tudi ažuren. Tudi elektronsko bančništvo za poslovni račun pa ima pri različnih bankah različne cene.

Osnovno plačilo, s katerim pridobite digitalno potrdilo oziroma certifikat (s ključkom, generatorjem kode itd.) je običajno enako, saj ga nudi zunanji ponudnik, sami stroški poslovanja pa se razlikujejo enako kot pri poslovanju v fizičnih bankah. Preveriti torej velja cenik storitev – tako uradni cenik, objavljen na spletni strani banke, kot razne primerjave, ki so jih izvedle potrošniške organizacije.

KOMENTIRAJTE PRISPEVEK

Please enter your comment!
Please enter your name here